عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مطالبه پیوسته و موکد مقام معظم رهبری در ارتباط با پاسداشت زبان فارسی، تدوین سازوکارهای اجرایی برای ساماندهی تبلیغات مبتنی بر زبان و ادب فارسی را ضروری دانست و گفت: انجام برنامه ها و اقدامات اثربخش به منظور حفظ، نشر و پاسداشت زبان فارسی و جلوگیری از استفاده رسانه ها، اصناف و آحاد جامعه از اصطلاحات بیگانه در فضای عمومی، همواره در دستور کار دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی قرار دارد و این رویداد ملی نیز با هدف تقویت مولفه های هویت ساز فرهنگی، همگرایی و اشاعه درست نویسی در تبلیغات شکل گرفته است.
مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی، زبان فارسی را به عنوان مهم ترین نماد هویتی و سیاق وحدت آفرینی و انسجام ملی ایرانیان، قلمداد کرد و افزود: الزامات قانونی برای حفظ حریم و حرمت زبان فارسی در حوزه تبلیغات، مسیر روشن و کاملاً شفافی را در این عرصه به وجود آورده و دفتر تبلیغات نیز در همین بستر و برای اجرای قانون، برگزاری رویدادهای مرتبط با این موضوع را به منظور کمک به تحقق اهداف توسعهای- تبلیغاتی کشور در قالب دبیرخانه پاسداشت زبان فارسی در دستور کار خود قرار داده است.
وی، تجلیل از پیشکسوتان و نوآوران در حوزه زبان و ادبیات فارسی را فرصتی مغتنم دانست و گفت: تلاش شده است در این رویداد، آثار تبلیغاتی کشور در 2 حوزه محتوایی و بصری از حیث توجه و رعایت چارچوب های قانونی پایبندی به زبان و ادب فارسی بررسی شده و از مروجان و فعالان موثر در این عرصه قدردانی شود.
محمدیان در پایان افزود: وزارت آموزش و پرورش، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، کانونهای آگهی و تبلیغاتی، شهرداری، صداوسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از مشارکت کنندگان در این رویداد هستند و کنشگران، فعالان و ذینفعان تبلیغات کشور، هنرمندان و نویسندگان، دانشجویان، پژوهشگران و صاحبنظران حوزه زبان و ادبیات فارسی، صاحبان رسانه ها و موسسات فرهنگی، آموزشی، هنری نیز در برگزاری مناسب و باشکوه این رویداد سهیم هستند.